Het rietlied



tekst/muziek: E. Soontiëns
tekst couplet 2,3: J. Turkenburg

'k Heb een hele mooie saxofoon gekregen
maar hij heeft een aardige deuk
'k Heb hem van een hele rijke oom gekregen
want die vond hem niet meer zo leuk
Dab doe dai, zo speel ik morgen
Dab doe dai, zo speel ik straks
Dab doe dai, ik vergeet mijn huiswerk
Dat komt door die gezellige sax

'k Heb een hele oude klarinet gekregen
maar hij heeft een lelijke kras
'k Heb hem van een hele gekke neef gekregen
want die speelde liever de bas
Dab doe dai, zo speel ik morgen
Dab doe dai, zo speelde ik net
Dab doe dai, ik vergeet de afwas
Dat komt gewoon door die klarinet

'k Heb een hele stoffige hobo gekregen
maar ik heb hem schoon gemaakt
Jaren heeft hij zomaar in de kast gelegen
Niemand had hem aangeraakt
Dab doe dai, zo speel ik 's morgens
Dab doe dai, dan speel ik zo
Dab doe dai, ik vergeet mijn zorgen
Dat komt eenvoudig door die hobo