een grappig spinnetje





tekst/muziek: Jan Turkenburg
productie, zang en instrumenten: Jan Turkenburg


voorspel


Ik ken een grappig spinnetje
Zijn naam is Karel Kruis
Hij heeft een prachtig web gebouwd
achter bij ons thuis
Daar zit hij lekker middenin
Dat doet hij niet voor nop
want vliegt er eens een beestje in,
dan peuzelt hij dat op

la lala lala lalala la lala lala la

tussenspel

Ik ben een grappig spinnetje
Mijn naam is Karel Kruis
Ik heb een prachtig web gebouwd
achter bij jouw thuis
Daar zit ik lekker middenin
Dat doe ik niet voor nop
want vliegt er eens een beesje in,
dan peuzel ik dat op.

la lala lala lalala la lala lala láááá

tussenspel

Jij bent een grappig spinnetje (Grappig? Ja! Da's waar!)
Jouw naam is Karel Kruis (Hihihihihihi ja zo heet ik, ja)
Jij hebt een prachtig web gebouwd (Al zeg ik het zelf...)
achter bij ons thuis (Ja, daar hangt 'ie)
Daar zit jij lekker middenin (Hééérlijk!)
Dat doe jij niet voor nop (Neehee!)
want vliegt er eens een beesje in, (Flapperdeflapperdeflapperdeflap....plak!)
dan peuzel jij dat op (mjam mjam mjam mjam mjam mjam mjam... hééérlijk!)


la lala lala lalala la lala lala la (....lala lalala la lala lala láááá)


Er zit een grappig spinnetje zijn naam is ... (nee,nee,nee,nee,nee,nee, pas op!)
Oh nee, wacht even... ja..
(Nu!)

Jij bent een grappig spinnetje - Ik ben een grappig spinnetje
Jouw naam is Karel Kruis - Mijn naam is Karel Kruis
Jij hebt een prachtig web gebouwd - Ik heb een prachtig web gebouwd
achter bij ons thuis - achter bij jouw thuis
Daar zit jij lekker middenin - Daar zit ik lekker middenin
Dat doe jij niet voor nop - Dat doe ik niet voor nop
want vliegt er eens een beestje in, - want vliegt er eens een beesje in,
dan peuzel jij dat op - dan peuzel ik dat op


la lala lala lalala la lala lala la - la lala lala lalala la lala lala láááá

En als het een bromvlieg is, dan laat ik hem eerst even een half uurtje sudderen, hihihihihihihihihihi...