Happy Birthday (have another piece)



montage, zang, gitaar, mondharp, keyboard, saxofoon: Jan Turkenburg

hieperdepiep hoerááááá!
hieperdepiep hoerááááá!
hie-per-de-piep hoerááááá!

happy birthday to you
happy birthday to you
happy birthday, happy birthday
happy birthday to you

hanky panky shang hai
hanky panky shang hai (aanzwellende kakafonie)


dada dada dada da dam (6 x)

dada dada dada da dam (6 x) + happy birthday (3x)

dada dada dada da dam (6 x) + happy birthday (12x)

tappetappetôh tappetappeta
tappetappe diebedabbedabbedabbeda
dowa wèjoe wohoe wahoe
wohoe wò wò wah

today ...  (jaja ja)
today ... ja! ja! ja!

...perde piep! hoera! (3x)

happy birthday, happy birthday, happy birthday + hooray, hooray, hooray!

hanky panky shang hai
wááá!!!

gratis te downloaden op:

http://www.comfortstand.com/catalog/048/index.html

Dit heb ik gemaakt voor de eerste verjaardag van het netlabel Comfort Stand dat enkele weken later ook mijn beroemd geworden spaceship lanceerde. Het is losjes gebaseerd op Birthday van The Beatles en bevat samples van kinderen van de Geert Grote School die op mijn verjaardag zongen op het schoolplein, het eerste liedje van het eerste album dat op CS werd uitgegeven: Two zombies later, Wim de Bie op mondsynthesizer, een toespraak JF Kennedy en PDQ Bach's Birthday ode to big daddy Bach.
Verder zal het de kritisch luisteraar duidelijk zijn dat het al héél lang geleden was dat ik een saxofoon in mijn handen gehouden had. Ik had er tijdens de opname toevallig één in huis voor lessen die ik ging geven voor De Muzerie. Voordat ik het apparaat de klas insleepte, wilde ik kijken of ik het nog wel kon...