H-O-U-S-E

Het houselied by Meneer_Jan on Mixcloud

muziek, zang, keyboard, opname: Jan Turkenburg
oktober 1993, studie-opdracht, opleiding Schoolmuziek/AMV, Zwolle
geluidsbron: cassetteband


ik loop maar wat op straat mijn walkman op
mijn nieuwe bandje schettert door mijn kop
ze zeiden: joh ga spelen
nou dat kan me niet schelen
want in mijn oren klinkt nu een waanzinnig goeie sound

h.o.u.s.e.... house!

ik luister vaak naar Two Unlimited
ook als ik in de bus naar huis toe zit
de mensen roepen schande
het hoofd tussen de handen
hee zet 'm toch wat zachter, 't is een vreselijke rit

h.o.u.s.e.... house!

en straks onder het eten gaat het fout
de piepers en de groenten worden koud
ze willen dat ik af en toe
dat ding eens van mijn hoofd doe
ze hebben geen waardering voor mijn muzikale saus


h.o.u.s.e.... house!

de meester houdt alleen maar van klassiek
van Bach en zo maar housen doet 'ie niet
hij vind het maar lawaai
wat is die man toch saai
want zie ons nu eens swingen op die machtige muziek

h.o.u.s.e.... house!

four, three, two, one

four, three, two, one


Ok, voor de volledigheid staat deze er ook bij. Ik heb dit altijd een minder geslaagd liedje gevonden. Allereerst is het geen house. Zo'n begeleiding zat niet op mijn keyboard toen. De tekst is hier en daar wat gekunsteld en is bovendien inmiddels gedateerd. En dan heb ik het maar niet over de (on)zuiverheid van de zang... Kort daarna maakte ik voor een stageklas ("op de leukste titel die jullie noemen, maak ik voor volgende week een liedje") Het Housekasteel, dat zich mocht verheugen in de belangstelling van de methode Alles-in-1, waarvoor ik een groot aantal liedjes op maat heb geschreven.